Ospiti camera #2
Ospiti camera #3
Ospiti camera #4

Tuscany Wine Tasting

The millennia old gastronomic traditions and unspoiled countryside of Tuscany make for a land of wines par excellence. Tuscany is jeweled with splendid medieval castles, historic villas, vineyards and farmhouses, all set in idyllic landscapes thus delighting the most sophisticated visitor.

Tuscany is the largest region in Italy producing quality wines. It has many sub regions, known as “denominations” that are worth visiting: Vernaccia di San Gimignano, Chianti Classico, Brunello di Montalcino, Nobile di Montepulciano, Super Tuscans in Bolgheri, Super Tuscans in Chianti.

Tuscany Wine Tasting

La terra toscana con i suoi splendidi castelli medievali, le ville storiche, i casali e i vigneti uniti alle centenarie tradizioni eno-gastronomiche, la rendono il luogo ideale per soddisfare anche i visitatori più sofisticati ed esigenti che vengono qui per gustare gli eccellenti vini che da questa terra si ricavano.

La Toscana è la più grande regione italiana che produce vini di qualità. Vi sono numerose “denominazioni”,
cioè zone di origine delle uve utilizzate per un certo vino, che meritano di essere visitate: Vernaccia di San Gimignano, Chianti Classico, Brunello di Montalcino, Nobile di Montepulciano, Super Tuscan a Bolgheri,
Super Tuscan nel Chianti.